לקוח סמוי

לקוח סמוי – מוצרים ושירותים

Brainstair

נוירומרקטינג במיטבו. דע על מה הלקוח מסתכל ומה הוא מרגיש לגבי זה

קרא עוד
MSCI_P Face recognition

Face recognition

פרסומת אמוציונלית עובדת בשבילך! מיפוי תגובות ואיתור רמת האמוציה החיובית לפרסומות

קרא עוד

S4S

יחודי! מודל הקושר את התנהגות המוכרנות לגידול בהכנסות. מתאים לרשתות קמעונאיות

קרא עוד

POS

בקרות בנקודות מכירה. בדיקת שטחי מדף ביחס ליעדים. תצוגות חוץ מדף ביחס ליעדים ולמתחרים

קרא עוד

מחקרי קטגוריה – קבלת החלטות קניה

מחקר משולב תצפית ומילוי יומנים/שאלונים
(In The Moment)

קרא עוד

אפקטיביות אריזות

בחינת אפקטיביות האריזה על המדף (נראות, בולטות והנעה לפעולה)

קרא עוד

אפקטיביות אמצעי נראות במדף

בולטות אמצעי הנראות והקשר שלהם לקניה בפועל

קרא עוד

ליווי קניה – בנקודת המכירה

תצפית ע"י חוקר פסיכולוג לניתוח תהליך קבלת החלטת הקניה של הצרכן

קרא עוד

בחינת קונספטים
קרא עוד

מחקרי אריזה

בחינת אפקטיביות נראות אריזה במדף, בולטות והנעה לפעולה

קרא עוד

לקוח סמוי

מודלים מיוחדים למדידה ושיפור חווית הלקוח בסניפי הרשת

קרא עוד

מגזרים

מחקרי מגזר

קרא עוד

ארגז כלים


S4S – שיפור מכירות באמצעות מודל ייחודי של לקוח סמוי הקושר מוכרנים למכירות

מחקר מגזרי

מחקר איכותני – קבוצות מיקוד, ראיונות עומק, מחקרים אתנוגרפיים וקב' מחקר

Eye Tracking – מדידת "קשב ויזואלי" לבחינת תשומת הלב של הצרכן

סקרים טלפוניים (CATI)

ראיונות פנים-אל-פנים/ סקרי שטח

In The Moment – ביצוע סקרי מובייל בזמן אמת (כשהדברים קורים)

Face recognition – טכנולוגיה חדשנית ומורכבת לניתוח ומיפוי תגובות אמוציונאליות כלפי פרסומת/אריזה

ראיונות אינטרנטיים באמצעות פאנל המשיבים של Panel View

תצפיות גלויות/סמויות

לקוח סמוי

בעלי עסקים ובעלי תפקידים בארגונים מתלבטים לעיתים בשאלה כיצד ניתן לבחון היבטים שונים בעסק או בארגון שלהם, בהם תהליכי עבודה, פעילויות שונות, התנהגויות עובדים ומנהלים וביצוע נהלים שהוגדרו מראש, מנקודת מבט חיצונית ואובייקטיבית. אחת מן התשובות לשאלה הזו היא הלקוח הסמוי.

בעוד שללקוח הסמוי נוצר מוניטין של אדם המגיע לבית עסק מסוים ורוכש מוצר על מנת לבחון את תהליך הקנייה בלבד, לקוח סמוי יכול למעשה לבחון מגוון רחב של נושאים אשר מזמין המחקר מבקש לבדוק. מדובר בסוקר אשר נשלח אל עסק או ארגון במטרה למלא תפקיד של לקוח, אולם מעבר לתהליך של קניית מוצר הוא מבצע מספר פעולות נוספות:

  • לקוח סמוי בודק את הסביבה אליה הוא נכנס
  • לקוח סמוי בוחן את רמת השירותיות והמומחיות של עובדי המקום
  • לקוח סמוי שואל שאלות תוך כדי ביצוע הליך רכישה של שירות או מוצר
  • לקוח סמוי מתעד את כלל הממצאים שאסף, בצורה של הקלטה או רישום
  • לקוח סמוי ממלא חוות דעת אובייקטיבית באשר לחוויית הקניה או השירות שקיבל, תוך מתן משוב איכותי המורכב ממדדים סובייקטיביים ואובייקטיביים

מטבע הדברים, כאשר בעל העסק או הארגון נמצא במקום, הוא רואה לנגד עיניו מצב מסוים שאינו תמיד נכון מבחינה אובייקטיבית. לדוגמה, רבים מן העובדים בעסק יכולים להתנהג כלפי הלקוחות באופן אחד כאשר הבוס נמצא בסביבה, אולם בצורה אחרת כאשר הם חושבים שאף אחד לא משגיח עליהם. לחלופין, בעל עסק יכול להקצות שטח מדף למוצר כלשהו מתוך מחשבה שהדבר יוביל לעלייה במכירות, אולם בפועל הלקוחות לא ישימו אליו לב ולא ירכשו אותו.

באמצעות שירותיו של לקוח סמוי יכול בעל עסק או בעל תפקיד בארגון לדעת מהו המצב האובייקטיבי מנקודת מבט חיצונית. כך הוא יכול להשוות בין תמונת המצב שהוא מכיר לבין תמונת מצב אחרת, לדעת האם הדברים מתנהלים באופן דומה, להפיק לקחים ולחזק נקודות לשיפור, כגון בדיקת שטחי המדף המוקצים למוצרים מסוימים, בולטות אביזרי פרסום ובחינת האפקטיביות שלהם, מדידה של חוויית הלקוח הכוללת (בנוסף לחוויית הקניה לבדה) וכדומה.

מסיבה זו נעשה שימוש נרחב בלקוח הסמוי ככלי מחקרי במקומות רבים, בהם בנקים, מסעדות, קופות חולים, חברות ביטוח, חנויות קמעונאיות וגופים נוספים נותני שירותים. אם ברצונך לגלות מהו המצב האמיתי והאובייקטיבי בעסק או בארגון שלך, צור עימנו קשר. יחד, נגבש את הדרך הטובה ביותר לגבש את הלקוח הסמוי שמתאים לך.