סקר שוק
mask
תמונה של סקר שוק 

מי צריך סקר שוק למוצר חדש?

אתה יזם או מנהל, יש לך מוצר חדש, או שאתה עומד בפני הקמת עסק חדש. אל תתחיל לפני שתערוך ביצוע מקצועי של סקר שוק. אתה יודע את הכוון הכללי של העסק? אתה מכיר באופן כללי את המספרים? כמה זה יעלה לך? מהי נקודת האיזון?

מהו טווח המחירים של המוצרים בקרב המתחרים? כיצד הם נראים המתחרים? מהם היתרונות והחסרונות של המתחרים שלכם? איך מתנהגת  התחרות והשוק?

נתונים אלו חשובים מאוד לפיתוח אסטרטגיות המכירה שלכם, ככל שתכירו את השוק בצורה טובה יותר, כך תוכלו לאפיין ולמקד את היתרון היחסי שלכם, למנף אותו ולהשתמש בו  בפני לקוחותיך: “אני שונה מהמתחרים, אני טוב יותר מהם, מכיוון ש…, ואני אינני חושש מתחרות, כי אין לי סיבה לחשוש, וכי המוצר שלי טוב יותר”!

איך מתבצע סקר שוק?

מה למעשה מעניין אותך?

או. טוב ששאלת. הכן רשימה של שאלות שמעניינות אותך, למשל: מה טווח המחירים של המתחרים? מיהם המתחרים הישירים? מיהם המתחרים העקיפים? כמה לקוחות יש למתחרים? האם הלקוחות שלהם מרוצים? אם כן- ממה הם כל כך מרוצים, אם לא- מדוע הם אינם מרוצים (זו ההזדמנות שלכם לרצות אותם ולהפוך אותם ללקוחות שלכם), אילו מוצרים המתחרים מוכרים?

עכשיו צריך לענות על שאלות אלה.

אתה יכול לעשות הכל בעצמך. להתחזות ללקוח רגיל, לבקר אצל המתחרים, לשאול, לרגל, לבנות רשימת שאלות, לארגן אותה בצורה מדידה ורצינית, כדי לקבל מסקנות אמיתיות.

סקר שוק

סקר שוק איך זה עובד? אך אם זמנך יקר, ואתה מעדיף לקבל שירות מקצועי המבוסס על ניסיון רב, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וייעוץ פרטני שיתאים בדיוק למידותיך, אתה תפנה לחברות העורכות סקרי שוק באמצעות לקוחות סמויים.

הלקוחות הסמויים יחוו במקומך את חווית הלקוח אצל המתחרים ויגידו לנו בדיוק ממה הם נהנו וממה לא.

כ”כ אתה בהחלט יכול לבדוק כמה לקוחות ביקרו אצל המתחרה שלך, או לשבת יום שלם מול המתחרה ולרשום את מספר הלקוחות שנכנסו לעסק. מה הם קנו? כמה הם קנו?

לסיכום המאמר סקר שוק

אם אתה מעוניין לפתוח עסק בשכונה ספציפית, ואתה מבקש לדעת כמה אנשים עוברים בה, והאם הם יקנו את המוצר שלכם,  אתה יכול להעמיד דוכן קטן באותו רחוב עם דוגמיות של המוצרים שלכם ולבצע סקר בקרב העוברים והשבים, בהזדמנות זו אתה יכול למדוד את מספר העוברים והשבים.

אך אם יש לך כוונה רצינית, אתה צריך סקר שוק דעת קהל, שאופיין ונערך ע”י מקצוענים.

מדוע? מכיוון שאתה מעוניין לקבל תמונת אובייקטיבית, שניתן להעריך ולמדוד אותה שוב ושוב בנקודות זמן נוספות, ע”פ אותו מודל, המאפשר לך לדעת מה באמת מצבו של השוק בנוגע למוצר החדש שלך.

שתפו עם חברים
ניפגש לקפה?
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
cofee
Skip to content