חברות מחקרי שוק

חברות מחקרי שוק

mask

מדוע עושים מחקר שוק?

יש לך רעיון, מוצר, או עסק חדש, ואתה מתלבט אם, איך והיכן הוא “יתפוס”. מי המתחרים? מה הביקוש? האם יש לי יתרון ע”פ האחרים?

מחקר שוק הוא המענה לשאלות מן הסוג הזה, ולשאלות רבות נוספות, המשפיעות עליך ועל העסק שלך ישירות.

 

רוב רובו של השוק שאתה מכיר, בעולם המסחרי והכלכלי שמסביבנו, פועל כך. למה שאתה לא תצטרף למועדון?

מהו, אם כך, מחקר שוק?

מחקרי שוק הם כלי משמעותי וחזק עבור חברות אשר מעוניינות להגדיל את הפעילות העסקית שלהן.. באמצעות מחקר שוק ניתן לקבל החלטות אשר עשויות להיות ההבדל בין סיכון לבין הצלחה, בארץ ובחו”ל.
מה בוחנים במחקר שוק?

פוליטיקה –
פוליטיקה עשויה להשפיע רבות על ההחלטה שלנו האם להיכנס לשוק מסוים.
מחקר השוק בוחן האם ואיך מתייחס השלטון והמנגנון הביורוקרטי בשוק המיועד למוצר הרלוונטי.

כלכלה –
שאלות כגון שער המטבע והמיסים בשוק המיועד, נבחנות ומנותחות דרך הפריזמה של המוצר.

תרבות וחברה –
ערכי החברה והתרבות בשוק,  מול הצרכנים ומול המתחרים המקומיים.
טכנולוגיה ותשתיות –
תשתיות תקשורת, תחבורה, אינטרנט ותמיכה טכנית חשובות ביותר למוצר.

תחרות –
גורם ההפתעה חיוני לצורך יצירת יתרון על פני המתחרים המקומיים או הגלובליים בשוק אותו אנחנו חוקרים.
מחקר שוק עשוי לעזור לנו בדיוק להשיג את אותו היתרון. במחקר אנחנו בודקים חיבורים עסקיים, מנסים להעריך את רמת המכירות של המתחרים במוצריהם השונים ואוספים מודיעין עסקי כחוק.

חוק –
הכרת החוק המקומי עשויה לקבוע את ההבדל בין הצלחה לבין כשלון.  כאשר חודרים לשווקים חדשים, נדרשת היכרות מעמיקה עם הרגולציה,  אשר עשויים להתנגש עם תחום הפעילות שלנו באותם השווקים אשר אנו חוקרים. איך בתי המשפט מתייחסים לצרכן? לחברות? האם יש הגבלות על הפעילות העסקית שלנו באותה המדינה? האם אנחנו נדרשים לייצר מידע חשוב לפני שנמכור את המוצר שלנו באותו השוק? מי נדרש לאשר את המוצר?

לסיכום, כדאי לבדוק דוגמה למחקר שוק מול מקצוענים.

מחקרי שוק הם כלי אשר עשוי להפוך את החדירה שלנו לשווקים פנימיים או בינלאומיים למוצלחת, ולמזער סיכונים מיותרים.

המחקרים כוללים את התחום הפוליטי, כלכלי, חברתי, טכנולוגיה, תחרות והחוק המקומי. אם נדע כיצד לחדור ולהצליח בשוק אליו אנחנו מעוניינים לחדור באופן מעמיק, נוכל להצליח להרחיב את הפעילות העסקית של החברה שלנו. זאת ועוד, אם נכיר את כל המרכיבים החשובים במחקר השוק נוכל להימנע מכניסה לזירות או לשווקים אשר החדירה אליהם מסוכנת, חסרת סיכוי או כדאיות עסקית.

 

שתפו עם חברים
ניפגש לקפה?
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
cofee